This is the life

När jag bloggar kan ni räkna med att jag har massor att göra. Prov imorrn, säger väl allt?

Veronica: Skriv en kommentar och lägg till mailadressen, så skickar jag bilderna! Ingen kommer se mailadressen förutom jag!

I måndags var det barnens dag. Första sidan i GP pryddes av massa barn som berättade vad det viktigaste i livet var.
Förfärligt och suspekt många nämnde:

"Att inte bli slagen hemma"

Innebär det att dessa barn blir slagna hemma? Annars hade väl inte sexåriga Lukas sagt det? Eller hur? Barn är ju inte dumma, de säger sällan saker som de inte kan relatera till? Ska inte någon göra nå't i det här läget? Socialen?

Eller vänta, Socialen är ju en inkompetent stiftelse, jag tror det är Soc som skapar problemen, snarare, än att lösa dom.

Pappa kallar min generation för "Den förlorade MTV-generationen" Jag är böjd att hålla med.
Om en bildestet aldrig hört talas om Matisse, eller att Gränna ligger i Småland. Och inte i Dalarna. Eller att Strindberg måste vara "öh, men ah, är det inte han, du vet, han med hatten som åkte skidor?" Då måste det ju gå lika förbannat utför med den svenska allmänbildningen som det gör med den isländska ekonomin.
Jag tycker det är otroligt viktigt att kunna stava ordentligt. A och O. Utan att kunna stava är du ju körd. (Om det är dyslexi, eller annan medecinsk diagnos är det givetvis ingen fara, då har man ju nåt att skylla på)

Nog om det.
Jag har naturkunskapsprov imorrn. Kul. Författarna kan ju fan inte skriva "osv." efter varje beskrivande mening. Eller "ju".
Om jag ska kunna fatta innehållet, får de bifoga eller hänvisa till sidor där "osv" informationen finns. Jag kan ju inte gissa mig till svaren?

Amy McDonald - herregud. Hennes låt får mig att le helt anspråkslöst, fånigt leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0