"You don't have to be rich to rule my world"

Jag har fått frågan om vad jag tycker om "Fru Gårman"

Såhär tycker jag:

Att det finns feminister som har slitit för detta i decennier är helt galet. Jag bryr mig inte ett dugg om gubben är kvinna eller man. Vad är det för barnsligheter? En symbol mer eller mindre? Det finns riktiga jämställdhets/jämlikhetsfrågor, arbeta med dom istället! Att byta massa skyltar kostar ju ändå bara pengar.

Töntigt och helt onödigt.

Så - ni tanter som slitit med detta, är Sverige ultimat nu? Helt jämställt? Gör nåt vettigt istället.

*

Riktigt besviken på miljöpartiet blev jag igår när jag tittade på nyheterna. De vill inte återinskaffa förmögenhetsskatten!?
Vad jag erinrar mig var det ett j*vla hallå om just den skattens framtid på kongressen i våras. Och där röstade vi inte bort skatten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0