22 september.

Ser du hur många inlägg det trillar ner i bloggen?

Jag fyller ju år i morgon, och kom på mig själv att tänka att jag måste städa mitt rum.

Det är en gullig liten tradition jag har, varje 22 september städar jag lite. Så att brickan får plats. Och ofta det är stökigt på mitt rum. Möjligen att någon ond, avundsjuk bastard hade kallat mig pedant. Men jag kallar mig kreativ. Öhm. Ja.

Fältslaget. Jag hade ju faktiskt lovat bilder....
Jag hade ju faktiskt lovat bilder.


Det här var "the place to be" om man ville extraknäcka som uteliggare. Tjugo spänn = kanske en framtida skolresa? Eller varför inte den där avslutningsbalen som skolan drar in på?
I Gbg i helgen kom det fram en uteliggare till mig. Han var inte oförskämd eller framfusig. Snäll var han. Och herregud vilket dåligt samvete jag fick. Han fick tydligen inte rätt till socialbidrag. Så han ville ha en tjuga till köttbullar. Han fick 60 spänn och en pantflaska.

Klassen blev bjudna på godis.

På tal om uteliggare. Vem bär ansvaret? De själva, eller politikerna? Ska de inte få riktig hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0