"....dröm om det ljuva livet"

Jag är nästan färdig med det där svenska referatet som jag gått och våndats för så länge. Tog inte så lång tid. Det tog längre tid att tänka på att göra det, än att göra det, så att säga. Jag har förlorat mycket tid och energi på den där skiten. Men nu är jag mer eller mindre klar! Tjoho.

Var på bokmässan i Gbg igår. Så himla mycket folk. Vad gör alla där, egentligen? Efter fem minuter hade jag huvudvärk, och det där med att inspireras och köpa nya, härliga, spännande, livsförändrande böcker kunde jag glömma. Däremot ska jag nog köpa Hattjakten av Sven Nordqvist, bara för att det var väldigt fina bilder i. Och nån mer barnbok. Jo, det kanske var Max Balja. Nä. Haha.

Jag träffade Mårten där. Han skulle snacka i Rabén och Sjögrens monter, och signera lite böcker. Sen satte vi oss i deras VIP-lounge och pratade ikapp ett helt år, och lite till. Det tog en timme att ens hitta till den där montern. Men för att inte lida allt för mycket stannade jag till och tittade på olika grejer. Varje år tänker jag: Aldrig mer! Inte en bokmässa till! Varje år går jag dit för att vara lite kulturell.

När jag drog ner på Avenyn senare (läs skulle hinna med bussen hem) var det helt knökat. Gissar att kombinationen fredag+löning+Håkan+Hellström på Liseberg tar ut sin rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0