friday i'm in love, and saturday i'm in school.

Det är en väldigt suspekt känsla att vara i skolan på en lördag. Tomt, stängt och släckt.
Eftersom det var låst överallt, gick jag typ ett varv runt skolan innan jag hittade THE DOOR.

Väl där, var det ett organiserat kaos, kan man säga. A och jag skulle tydligen dra fram och tillbaka nån kulissliknande vägg, men när vi sen skulle göra det, skulle vi inte göra det, utan göra något annat, mitt i genrepet. Det hela gick väldigt bra ändå. Och det suger mer eller mindre att vara delaktig i en föreställning som man inte ser ett skvatt av. Jag står ju i en kuliss hela tiden, och gör jag inte det, byter jag om. Jag ser dock lite, kanske två tredjedelar. Och det är faktiskt bra. Jag var väldigt skeptisk häromdagen, när inget var synkat över huvudtaget, och jag undrade vad fan statyn skulle in på scenen och göra. Det är lite detaljer som ska fixas, t.ex. att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt och sådär.

Hela teaterprocessen är ju skitcool. Massa som ska klaffa, och hållas koll på, och hit och dit. Hela klassen var lite lätt irriterad, och ville helst bara hem, ville inte vara i skolan just där just då. Vi skulle montera ihop läktare, och det var ju lätt! Massa pinnar hit och dit i olika längder som skulle fästas någorlunda likadant, så att inte nån sektion rasade, skulle ju ta bort fokus från oss, så att säga.

Vi lyckades dra in den där statyn på scenen utan att nåt dramatiskt hände. Utom att "havet" var lite knöligt, och korvigt, så statyn sviktade lite lätt. Men det var bara att dra lite snabbare så att statyn återfick balansen :) Vi måste ju döpa statyn. Den kan heta Jesus. Eller Sune.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0