oändliga moment 22

På Facebook skriver jag att jag "pluggar, men är lite småless på det nu. Så less att jag skulle kunna skriva en vetenskaplig uppsats om det"
Vetenskaplig uppsats låter lite överkurs, så jag kör hårt på ett inlägg här istället.

Jävla skola. Vilket innebär plugg. I alla ämnen. Vi har prov, inlämningsuppgift, läxa eller något annat kul i alla ämnen. Senaste två veckorna har jag kommit hem, ätit, pluggat, gått och lagt mig.
Vi har ett astråkigt prov på måndag (av alla dagar) och läraren suger. Hon är ineffektiv, odisciplinerad, flummig och galet velig. Men hon är dock hård som stål i betygssättningen. Inte blir det ju bättre av att helgen kommer bestå av asmycket plugg igen. Och genrep.

Men. Idag åkte vi ju skridskor på gympan. Köttbullen o den där andra köttbulls/flyskäret ftw!

Disciplin var det ja. O yeah.

Nominell lön, liksom. Jag dööör.
Men. Så intalar man sig efter tio sidor: Det här ÄR askul, sjukt intressant, så i tiden och väldigt användbart för mig. Om tjugo år, men whatever. Efter tjugo sidor: Vad sägs om att bygga upp ett eget världsekonomiskt system? Mer logiskt och utan alla konstiga samband och ord? Efter trettio sidor: Nä, bara tio kvar nu. Lagom till A-ekonomi på teve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0