Sunday, bloody Sunday

Min dag blev inte alls sådär slapp och behaglig som jag hade sett fram emot, efter bara matteräknande igår.
Väcktes alldeles för tidigt av att mamma står utanför min dörr och skriker:
"Neeeeeeeej, Adrian. Du behöver inte dina nylonbyxor idag, du ska ju träna inomhus. Ta SHORTSEN!"
Jaha. Tack så mycket för den. Och eftersom jag blev väckt på ett så fruktansvärt sätt, var en liten utskällning på sin plats. (Den som väcker mig på en helgmorgon skonas inte. Speciellt inte när jag varit duktig och gått upp klockan nio för att räkna matte klockan elva, dagen därpå.....)

Sedan. Harmoni. Lite Hannah Montana alldeles för högt på teven, men vadå? I live. Iallafall tio minuter.

Planerade upp min dag efter behov, planen var: vattna de nästan döda blommorna i mitt rum, räkna några mattetal och kolla på film! Najs.

Tills min dator inte ville starta. Eller. Den startade. Sen ingenting mer. Nåt är fel, efter två veckor. Ska repareras imorrn. Skönt ändå, att detta INTE hände förra helgen. Då var det uppsatshelgen. Då hade jag mer eller mindre varit ganska död nu.

Har sytt min sjöjungfrudräkt (läs mamma har sytt). Jag är inte färdig än.
Mamma sa att "Nä, men det är inte så svårt. Det är ju bara att tråckla fast det där gröna!"
Va? Tråckla är INTE lätt. Tråckla är ju för helvete hur svårt som helst, när nålarna lossnar, tråden är för lång, nålen är det också något okänt fel på och tyget bara dampar hårt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

efter två veckor?? va va d för himla pissdator du köpt..

2009-01-18 @ 19:58:19
Postat av: tove

Nä, men alltså. Det är ingen pissdator. Kanske lite överarbetad lr nåt. Så var det Vista också.....

Det var nåt med nån....äh. Whatever.

2009-01-19 @ 18:34:22
URL: http://interntmedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0